K7

Η προπόνηση στις ηλικίες αυτές βασίζεται στην αρχή της πολυπλευρικότητας έτσι ώστε να δίνουμε στα παιδιά μια μεγάλη ποικιλία ασκήσεων και φυσικών δραστηριοτήτων ώστε να αναπτύξουν την νευρομυική συναρμογή τους.Αυτή η ποικιλία επιβάλλεται εξαιτίας της μειωμένης προσοχής και συγκέντρωσης των παιδιών σε μια άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα .Τα παιδιά λοιπόν χρειάζονται πνευματική ποικιλία όπως χρειάζονται φυσική κινητική ποικιλία. Παρ΄ όλα αυτά, όπως ήδη γνωρίζετε, είναι  εξίσου σημαντικό για μας οι νεαροί μας παίκτες.Να κοινωνικοποιηθούν με τους συνομήλικους τους. Να θέσουν ένα κοινό στόχο, ως μέλη μιας ομάδας. Να μάθουν να αντιμετωπίζουν σωστά τόσο τη νίκη όσο και την ήττα. Να σέβονται τους αντιπάλους τους και να δέχονται και να υπακούσουν σε κανόνες, μέσα και έξω από τον αγωνιστικό χώρο.

Κ8

Σημαντικά χαρακτηριστικά που λαμβάνουμε υπόψη για την προπόνηση σε αυτήν  την ηλικιακή  κατηγορία είναι η εγωιστική προσέγγιση του παιδιού << Είμαι μοναδικός>> , η έντονη του επιθυμία για κίνηση, για παιχνίδι και γενικά η επιθυμία του να δοκιμάσει νέες εμπειρίες. Τα παιδιά χρειάζονται και έχουν ανάγκη για εξωτερική θετική ενίσχυση και έχουν υψηλή ευαισθησία στην κριτική. Επικεντρώνονται στην ατομική τους απόδοση , έχουν μειωμένη προσοχή και πνευματική ικανότητα. Έχουν καλά αναπτυγμένη την αίσθηση τιμιότητας , την περιέργεια και επιθυμία για μάθηση και νιώθουν έντονη ανάγκη για ασφάλεια. Και το πιο σημαντικό η νίκη είναι σχετικά ασήμαντη για αυτά αλλά δυστυχώς σημαντική για τους γονείς και πολλές φορές για τους προπονητές.

K10

Είναι μια ηλικιακή κατηγορία όπου σαν χαρακτηριστικό επικρατεί η συνεχιζόμενη πίστη στην προσωπική σπουδαιότητα. Υπάρχει βελτίωση της ταύτισης με τους συμπαίκτες και αναγνώριση του ρόλου τους, όπως και κατανόηση των κοινών στόχων. Η εμπειρία του παιχνιδιού για αυτά είναι συχνά πιο σημαντική από τη νίκη. Έχουν  επιθυμία για έντονη δραστηριότητα και κίνηση, όπως και περιέργεια για νέες ευκαιρίες, εμπειρίες και ιδέες. Ο προπονητής είναι μοντέλο στην προσωπική τους ζωή και στην συμπεριφορά τους προς το ποδόσφαιρο. Είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των παιδιών που λαμβάνουμε υπόψιν για την προπόνηση.

Κ12

Τα παιδιά όταν περάσουν την ηλικία των 10 ετών αρχίζουν να <<βλέπουν>> και πέρα από τον εαυτό τους. Αυτό τους δίνει να καταλάβουν διαφορετικά τους συμπαίκτες τους, τις θέσεις στο παιχνίδι, την διάταξη στο γήπεδο. Επίσης, σκέφτονται περισσότερο σε βάθος χρόνου και μακροπρόθεσμα και δουλεύουν πιο συστηματικά. Η εγωιστική τους διάθεση αρχίζει να μειώνεται και πλέον κοινοί στόχοι αποκτούν μεγαλύτερη προτεραιότητα. Η ομαδική νοοτροπία γίνεται πιο σημαντική. Και εδώ η εμπειρία του παιχνιδιού είναι πιο σημαντική από την νίκη. Έχουν βελτιώσει την ικανότητα ανεύρεσης λύσεων και έχουν αυξημένη αυτοεκτίμηση , αυτοκριτική και ικανότητα συγκέντρωσης. Διακατέχονται από επιθυμία για υπεύθυνες ενέργειες.

K14

Σε αυτήν την περίοδο τα παιδιά βιώνουν μια εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στην χαμένη παιδική ηλικία και στην προσδοκία της εισόδου στον κόσμο των μεγάλων. Αυτό το επίπεδο είναι δύσκολο για τους προπονητές επειδή η πρώιμη ή η καθυστερημένη ανάπτυξη προσθέτει επιπλέον προβλήματα στα παιδιά. Την ίδια στιγμή μπαίνουν και οι βάσεις για την ανάπτυξη της προσωπικότητας πράγμα που σημαίνει ότι οι έφηβοι χρειάζονται μεγάλη βοήθεια και υποστήριξη από εμάς. Σημαντικά χαρακτηριστικά που λαμβάνουμε υπόψη είναι οι συναισθηματικές εναλλαγές (νευρικότητα) , η αύξηση της φιλοδοξίας και της επιθυμίας για νίκη, η ευχαρίστηση που νιώθουν με τον συναγωνισμό. Έχουν αυξημένη την ικανότητα συγκέντρωσης και επιθυμία για περισσότερη ατομική υπευθυνότητα. Ταυτίζονται πλέον με την ομάδα και νιώθουν έντονα την ανάγκη για ατομική βελτίωση και ανάπτυξη.

Κ16

Τα παιδιά αυτού του ηλικιακού γκρουπ χαρακτηρίζονται από αύξηση της πνευματικής ωριμότητας και ικανότητας για αυτογνωσία και αυτοκριτική. Έχουν συνειδητή επίγνωση του στρες και της πίεσης  για απόδοση, συνειδητή και πολλές φορές υπερβολική χρήση των συναισθημάτων. Αναζητούν  το σωστό στυλ ζωής και επιθυμούν να αναλάβουν ευθύνες. Υπάρχει ακόμα  αβεβαιότητα σχετικά με την είσοδο στον κόσμο των ενηλίκων. Έχοντας ως γνώμονα τα παραπάνω χαρακτηριστικά προσπαθούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες και χαρακτήρες που θα είναι χρήσιμοι στην κοινωνία και στον αθλητισμό.